tirsdag den 29. oktober 2013

bivirkninger og masser af spark

BANG! og så er vi 22+1 igennem graviditeten og der er nu under 18 uger tilbage. Billeder har vi ikke fået taget, men mon ikke vi når det inden de sidste uger er gået.

Barnet sparker MEGET. Ifølge jordemoder er det først omkring uge 25 vi skulle forvente daglig aktivitet, men vi kører nu på anden uge, hvor der er kæmpe fest i maven. Vi danser lidt til den ene side, vender lidt rundt og danser lidt tilbage. Sparker det ene ben frem, det ene ben tilbage ( hvilket ikke er behageligt), det ene ben frem igen og så ryster vi det hele. Det er både helt fantastisk, men også til tider en smule træls. Specielt de sene nattetimer er festen ikke så velkommen. Det har givet flere nætter uden så meget søvn, men så er jeg vel i træning til når Bebs kommer.

Jeg har efterhånden hørt mange historier om hvordan alle andres graviditeter er gået, hvad jeg kan forvente osv. Alligevel var jeg noget overrasket i går da næseblodet kom. Ikke bare som lidt blod når man puster, men sådan rigtigt "her kommer der blod".  I går gav 4 gange næseblod, korte omgange, men stadig ret træls. I dag troede jeg at det gik meget godt, indtil jeg pludselig måtte løbe til toilettet med en hånd under næsen, der hurtig blev meget rød.
Så nej næseblod er ikke bare noget der nok ikke kommer - det kan komme og det kan komme pludseligt og voldsomt!

Pt ligner lejligheden noget der er løgn. Vi har arvet en masse dejlig babytøj, hvilket er ved at blive inddelt i bunker efter størrelse og køn. Derudover hoppede vi ud i det med at lave kontoret om til kontor/babyværelse. Det begynder at tage form, men der er lang vej endnu - men mon ikke også vi når det ;)











Nu vil jeg lade Bebs sparke mig i bad inden sengen kalder - godnat til jer alle. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar