søndag den 5. januar 2014

Klar, parat, eller næsten

Så er vi rundet datoen for, at der er under to måneder til termin. Hvilket med andre ord betyder at vi så småt skal til at være klar til en baby...

Rent følelsesmæssigt kan min hjerne ikke helt forholde sig til det faktum, at der snart er en lille baby i vores arme i stedet for i min mave. Og slet ikke hvordan den skal komme ud først. Det er som om, at jeg lykkelig "glemmer" den fødsel, som skal skubbes ind et eller andet sted i processen. Forhåbentligt hjælper det når vi i februar og fødselsforberedelsen begynder. Lige nu er mit fokus mest på at holde mit blodsukker pænt, sådan at det bliver en normal størrelse baby der skal ud,  og ikke en kæmpe baby.

Det er lidt nemmere at forholde sig til hvad vi rent materialistisk mangler. Vi har købt puslebordet over DBA, hvilket gjorde at vi fik en kæmpe puslekommode i stedet for IKEAs det mindste bord. Vuggen står klar, men mangler en madras samt dyne. Barnevognen er købt, igen over DBA - dog rengjort og behandlet med en omgang rens og imprægnering, så den igen ser pæn ud. Derudover har vi købt en ny latex madras, sådan at baby helst skulle udsættes for så lidt støv som muligt. Forhåbentligt arver den ikke min støvallergi, men ingen risiko tages. Derudover er alt det arvede børnetøj i str. 56 og 62 vasket og lagt sammen.  Str. 56 ligger klar i kasserne i puslekommoden, mens 61 i kasser - backup ift. kæmpebabyen. Sidst men ikke mindst ligger en af ynglings julegaverne klar til bebs, nemlig et strikket tæppe fra min mormor. Det er så flot lavet og føles vildt lækkert - så mangler der bare en baby der skal transporteres hjem under det fra sygehuset.


Så to måneder før termin mangler der: Mentalt at være klar, en dyne, en Leander madras, vask af sleebee, vask af lagner og sengetøj, at pakke en fødegangstaske, at finde ud af hvad der skal i den førnævnte taste, fødselsforberedelse og diverse ting vi ikke kender til endnu, men som jeg nok skal nå at panikke over. Masser af tid?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar